miércoles, 18 de julio de 2012

Selv om man vil....


Bilde: Jeg kan ikke love at frykten
vil gå borte,
for alltid
og søvnløse netter
hvite og svarte netter
vil fly med frykten.
Jeg vet ikke hvor vil gå
daggene med unvikende blikker
og hendene  som ønsker
å berøre og trekkes i luften
slik som en ubrukelig tegning.

Jeg ville sverger at jeg gjorde
en rensende bad
og nå jeg er daggry og ren
og nå latterer
være  slik som kildene
og elevene som de bassengene
hvor reiser de første våren skyene

Men jeg kan ikke engang
se inn i øynene
og holde min åpne
og fast mens
Jeg sier jeg elsker deg.
Og likevel  jeg elsker deg
mot frykten
og mot alt som jeg
kan ikke love.
Selv om man vil....




Jeg kan ikke love at frykten


vil gå borte,


for alltid


og søvnløse netter


hvite og svarte netter


vil fly med frykten.


Jeg vet ikke hvor vil gå


daggene med unvikende blikker


og hendene som ønsker


å berøre og trekkes i luften


slik som en ubrukelig tegning.




Jeg ville sverger at jeg gjorde


en rensende bad


og nå er jeg  hvit og ren


og nå er latterne


 slik som kilderne


og pupillene slik som de bassengene


hvor reiser de første våren skyene




Men jeg kan ikke engang


se inn i øynene


og holde min åpne


og fast mens


Jeg sier jeg elsker deg.


Og likevel jeg elsker deg


mot frykten


og mot alt som jeg


kan ikke love.


Selv om man vil...


No hay comentarios:

Publicar un comentario